Resep Rahasia Kimchi mandu / kimchi dumpling

  • Whatsapp

Kimchi mandu / kimchi dumpling. Filled with a kimchi mixture, these Korean dumplings, known as kimchi mandu (김치 만두), are highly popular in Korea. Kimchi mandu is great for making soup, such as manduguk (dumpling soup) or tteok-manduguk (tteokguk with dumplings), which is a must-eat New Year's dish. Asian chives, beef brisket, flour, garlic, ginger, green chili pepper, ground beef, ground black pepper, jalapeno pepper, kimchi, onion, pork belly, salt, sesame oil, soy sauce, starch noodles, sugar, tofu, vegetable oil, vinegar.

Kimchi mandu / kimchi dumpling

Easy and delicious Korean Kimchi Mandu (Kimchi dumplings) recipe. If there is Jiaozi in China and Gyoza in Japan, we have something similar called Mandu / Mandoo. Don't worry too much about the folds.
Kamu dapat membuat sendiri Kimchi mandu / kimchi dumpling dengan menggunakan 11 bahan dan 4 langkah. Berikut cara untuk kamu memasak Kimchi mandu / kimchi dumpling.

Bahan-bahan untuk membuat Kimchi mandu / kimchi dumpling

  1. Kamu butuh Kulit pangsit (saya beli disupermarket yg agak tebal, kalau bentuknya kotak potong aja jadi bulat biar bentukinnya gampang).
  2. Kamu butuh 1,5 ons Daging sapi giling.
  3. Kamu butuh Segenggam kimchi iris kecil.
  4. Kamu butuh 1 telur.
  5. Kamu butuh 3 atau empat butir bawang putih.
  6. Siapkan 5 batang daun bawang potong kecil.
  7. Siapkan 1/2 bawang bombay cincang kecil.
  8. Kamu butuh Totole.
  9. Siapkan Soy sauce.
  10. Kamu butuh Garam.
  11. Siapkan Gula.

I promise you it will be delicious no matter the shape! Korean Kimchi Mandu/Dumpling stuffing – all mixed and ready. How to make Korean dumpling wrappers. Divide and shape the dough into walnut Mandu-Korean Kimchi Dumpling.

Instruksi pembuatan Kimchi mandu / kimchi dumpling

  1. Masukan daging giling, telur, kimchi, daun bawang, bawang putih bombay ke dalam baskom. Kalau resep korea saya liat mereka tambahkan tahu dan soun korea juga, tapi saya gak pakai.
  2. Tambahkan bumbu seperti totole, garam,gula, kecap asin, apa aja bebas sesuai selera. Lalu adukkk sampai rata, masukan kulkas 1jam atau mau langsung dipakai juga bisa..
  3. Ambil adonan lalu taruh dikulit pangsit dan bentuk sesuai selera. Kukus di dandang selama 15-20menit. Untuk di fried pan juga bisa, taruh minyak diatas teflon,taruh mandunya lalu ditutup teflonnya (saya tutup pakai tutupan panci yg transparan jadi keliatan sudh matang atau belum).
  4. Aku sering bikin ini, soalnya dimakan pake ramyun uda enak banget 😆 bisa difrozen juga, sebelum dikukus masukin aja ke kulkas freezer, pas mau makan baru dimasak/direbus kalo males kukus wkwkkww.

BTW, if you are wondering how I added the pleated designs into the mandu – here's how. Kimchi is Korean fermented vegetables and Mandu means Korean filled dumplings. Mandu is usually filled up many different vegetables, noodles, tofu My mom makes Manduguk(Dumpling soup) with these mandu the next day and it is so delicious, you can't resist… Hopefully you can make your own. Crispy on the outside and moist on the inside, these spicy and smoky Korean dumplings pair beautifully with a cold Last week I made Chinese mushrooms and cabbage dumplings and this week I'm introducing you to its Korean cousin, the kimchi and tofu mandu! Finely chop the kimchi and squeeze out as much liquid as possible by hand.

Related posts